lördag 31 januari 2009

Rekord i benpressen



Sista dagen på årets längsta månad med ett rekord!

En åtta reppare på 200 kg, heja rekord. Det är så peppande att få göra det och när jag nu har en träningspartner igen så vågar jag lyfta på lite extra.

Vi tränade väldigt sent i går och speciellt är det att föredra när jag ska köra ben. Då har kroppen fått den påfyllnad den behöver för ett ordentligt benpass. Just nu är jag inne i en period av excentrisk träning och det ger väldigt mycket styrka och det är snabbt.

Nu ska jag ut på en långpromenad i det härliga vintervita Falun med Kansas! Ha en underbar lördag.

KRAM

11 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vilken bild. =) Dags för en ny kalender tycker jag.. =)

Anonym sa...

Riktigt snygg bild på er två. Bra jobbat i benpressen!

Ronja sa...

Blir man starkare av att bara hålla emot på tillbakavägen (om det är det som är excentrisk?) än vad man blir om man trycker upp vikten (i benpress)? Eller hur tränar du upp styrkan snabbt?

Fitness Bunny * sa...

Ni är ruskigt fina!! :)

Anonym sa...

Skall du överbelasta internet nu ;-)
Nej lägg upp en bild på Jonas, så det blir lite jämnvikt.
Ha det gött och kämpa på med livet (en tävling man bara måste vinna).
Mvh
Fam Hällstorp

Erika sa...

Härligt att höra vännen! Saknar dock våra benpass så jag tycker att du snarast möjligt får ta och pallra dig hit..Puss o kram!

Evalinda sa...

Magnus och Sid! Thank you guys.

Evalinda sa...

Fighterbabe: Det finns forskning på att man bygger muskler snabbast med excentrisk träning. Största utmaningen är ju att man oftast behöver en träningspartner för att utföra den typen av träning. Och du får även en extrem träningsvärk.

Fitness Bunny: TACK!

Evalinda sa...

FEVER Japp den tävlingen måste vi alla vinna. Helt rätt! Jonas finns på bild, hihi. Krama familjen från mig.

Evalinda sa...

Erika Miss ya 2 babe. Jag kommer när solen kommer. Längtar... Kram

Millan sa...

Jätte fin bild på er två.
Men det kan väl inte bli annant när två av Sveriges snyggaste tjejer poserar framför kameran.... Kram!!