lördag 17 januari 2009

Sälen och längdskidor

Spontant så kom vi på att vi skulle dra till Sälen för att åka skoter i helgen. Kom upp sent i går kväll och träffade Petter och Ida som bor i en stuga snett mitt emot Högfjällshotellet. När vi skulle lägga oss i lillstugan på kvällen visade sig att elementet som hade varit på i några timmar inte var så bra... Vi lade oss i full mundering och två täcken var och det gick inte att läsa för då frös vi om fingrarna. Haha, men vi somnade till slut.

Idag när jag vaknade var det snålblåst och -10, så jag och Kansas åkte på en längdtur på 10 km och det var underbart även om vi frös till en början. Fort gick det också. Han börjar få förstå att han ska dra nu när han har sin dragsele på sig. Till skillnad från husse så vill jag ju också ha träning så det går undan när vi är ute i spåret.
Efter skidåkningen blev det en tur till byn och vi skulle sen ut på skoter. Men då hade John Blund knackat på mina ögonlock ett tag och träningsvärken från ryggpasset i går gjorde sig till känna så det blev en tupplur i stället. Denna gången utan imma i utandningsluften.

I morgon blir det skoter och längdskidor. John Blund får ledigt...!

Kram på er

4 kommentarer:

k sa...

Det låter sjukt härligt!

Anonym sa...

Svara på min fråga om viktnedgång i min blogg! Behöver så mycket hjälp jag kan få!
KRAM!

Fia sa...

Åh det låter underbart me fjällen! :D

Jossan sa...

Åh vad härligt!!!
Ha en skön måndag.