söndag 30 november 2008

Adventssöndag

Vi har precis kommit hem från en vända på stan. Kansas blir så ivrig när det är så mycket intryck och njuter varenda sekund. Det är en mysig tid nu fram till jul och det är lite som att bli barn igen även om julklapparna inte betyder så mycket nuförtiden.


I fredags när vi var och handlade så kollade jag på innehållsförteckningen på nästan alla varor vi tog. Resultatet av letandet av olika slags E tillsatser var skrämmande! I djurmat får det inte förekomma några som helst ovanliga eller vanliga tillsatser. Hmm, det är en väldigt märklig värld den här livsmedelsindustrin. Tack Kari och Bengt för att vi började diskutera detta så att jag blev medveten igen!


Mina ben är riktigt trötta i dag. Körde ett kanonbra benpass på må bättre igår. Nu är jag äntligen uppe på mina gamla vikter på frontböj och gjorde faktiskt ett litet personligt rekord på utfall på 70 kg och 12 reps. Känns fint att "tanten fortfarande kan".

Sen på dagen så körde vi paintboll och sumobrottning. Det resulterade i två stycken fina märken på min rumpa som ser ut som två större varianter på vattkoppor ;o) Sumobrottningen var asjobbig och dräkten gick nedanför mina fötter så jag hade en aningens problem med att röra mig smidigt. Men det absolut roligaste var att titta på när andra brottades. Jag skrattade så min mage fick sig en träningsomgång också. Befriande att få bara bryta ihop av skratt så där!


Ha en skön söndag!

Kram

Ps snart ses vi Cici, saknar dig vännen Ds

4 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det mysigt med jul...jag är fullständigt tokig i den..julbak..julpynt..glögg..ja som lapplänska vet du ju hur "fikat" brukar se ut...17 kaksorter..plus mjuka kakor...tunnbröd...Jag har hunnit att baka lite...du ska få smaka när vi ses till helgen...KRAMIS

Anonym sa...

Kolla kalla fakta på söndag tror vid 18.20 eller om det var 19.20.. men du är väl på festivalen då :o) I alla fall, handlar om Enr och tillsatser..
Kram anna

Anonym sa...

Nästa gång lånar jag din roller :)

Kul och träffa dig!

Kram

Anonym sa...

Kör hårt Evalinda.. du har klart bäst fysik i norden för din klass, så det är bara att fortsätta plocka hem medaljer. Kul att du kör hoj med, såg att du körde twin :) (det enda rätta).. god fortsättning /T