lördag 27 september 2008

Veckan som varit


Det har varit en omtumlande vecka. Jag har inte ännu hunnit smälta allt ännu. Men en sak som känns spännande, nervös, utmanande och riktigt kul är att jag ska byta tjänst inom Manpower. Jag ska börja som kundansvarig! Det var inte något självklart beslut men efter viss övervägning med kollegor och vänner så tog jag beslutet om att göra det. Nu hoppar jag!


Jag som är lite sugen på tävling och USA, men det kanske får vänta tills våren i stället?

För någon vecka sedan skickade min fd kort som han fortfarande hade kvar från min debut i USA. Då när jag träffade Arnold S. Då kände jag suget på riktigt! Det var riktigt upplyftande och lite humoristiskt att se dom bilderna. Så nu ska jag scanna in dom och se om jag kan lägga ut några här. På den tiden tävlade jag i fitness som innehåller ett fritt program. Rosa pantern och rosa pantern musik, haha det var tider det. Jag ser så himla ung ut också. Ung var jag också men herregud det är 12 år sedan! Nu börjar jag låta som mina föräldrar, tiden går så otroligt fort.


I torsdags hade jag föreläsning på Må Bättre. Det var super roligt. Jag kommer att hålla en för TOKA i Mora också. Det är givande med föreläsningar för mig, människor frågar saker som får mig att tänka i nya banor. Tack så mycket för det!

Det som är mest frustrerande tycker jag är att i vanliga dagstidningar skriver dom olika bantningstyper som är direkt skadliga för din hälsa. För att inte tala om den här kolhydrathysterin som finns. Inte äta kolhydrat skulle förmodligen göra mig både deprimerad och helt utan energi. Mitt bästa tips är att inte dieta på enbart fett och kolhydrater. Dom gånger jag gjort det har jag förlorat väldigt mycket muskelmassa. Så kul är det inte att göra det. Dessutom vill jag må bra också. Då ökar jag hellre cardion så att hjärnan får sin energi och jag kan leva och jobba som vanligt.


3 gympass har jag hunnit med och jag har kört tungt kan jag lova. Ska i väg snart till gymet och träna ett axlar, triceps och biceps.


Det finns inga vanliga ögonblick så ta till vara på ögonblicket!


Kram

7 kommentarer:

Jossan sa...

Vilken cool bild, ni e såå snygga!!=)

Ville bara önska dig detsamma. Hoppas allt e bra med dig,pojkvännen och vovvarna.

Ta hand om er.
Kramar

Anonym sa...

Du är väl van att våga lyckas! Får intrycket av dig att, skam den som ger sig. Menar eft du kämpat vidare trots en del bortdömningar här på scen hemma. Lycka till! Anna i Södeetjälje

Lina Sirén sa...

Låter som det händer en del spännande saker i ditt liv gumman! Glad för din skull!
Hoppas du får en underbar helg och så ses vi ju om en vecka :o)
KRAM!

Anonym sa...

Hej tjejen. Läste nya Body igår, och måste säga att bilderna på dig i rosa baddräkt va skitsnygga. Du ser ut som en liten pralin. Jättefin hund har du oxå. Mvh Linda

Anonym sa...

Trevlig blogg! Värd tt fortsätta läsa! =)

Tjingeling!

Anonym sa...

Du är så otroligt duktig älskling! Jag har nyss kommit hem från Minicross-SM, hoppas du kommer hem från byggar/fitness-SM tidigt ikväll. Vi saknar dig här hemma.
Kram Jonas.

Anonym sa...

Jätte tack till hjälpen med färgen.
Du var en hejare på det!