måndag 15 september 2008

En händelserik helg med supercross i Göteborg




Fredagen var super cool och jag är så glad för att vi fick chansen att åka ner till supercrossen och freestyle crossen på Ullevi. Som vanligt var jag den enda tjejen i sällskapet. Det är så otroligt imponerande det dom gör på sina hojar!!!

Dom flesta är från 25 år och uppåt medans dom som körde supercross är från 17 år. Modet att hoppa med en hoj så där är så stort så jag får gåshud.

Tyvärr hann jag inte med någon träning i fredags och direkt när vi kom hem på lördagen så var det dags för min första pokerrunda. Ett gäng med tjejer från Falun och Vika (utanför Falun) kör poker med jämna mellanrum och jag blev tillfrågad av Mia (Dexter/RR valpens matte). Så klart jag ville det! Jag gillar att träffa nya människor och prova nya saker så det var helt perfekt. Vi blev 7 stycken totalt som spelade. Marita var värd för kvällen. JAG VANN INTE, men hade extremt kul. Det här är något jag absolut vill fortsätta med.

Sen fick jag en liten egokick för kvällen. En av tjejerna som vi skulle spela med sa när hon hälsade på mig... Är du Evalinda, alltså Evalinda Karlsson??? - Du var min stora förebild när du precis började tävla! Det var urgulligt av henne att våga säga det och det gjorde mig glad att jag kanske kunnat peppa åtminstone en tjej på vägen!

Idag körde jag ett underbart benpass. Hade extremt lite tid på mig. Men väl på plats så supersetade jag Frontböj med bencurl, utfall med marklyft och slutligen benspark. Men åh vad jag saknar en träningskompis att köra stenhårt med. Det är ju så kul.

Nu sitter jag hemma och oroar mig för att Erika inte ska hinna få mina dräkter som jag skickat till henne. Men det är inte tävlingsdags ännu för henne men snart...

Ha det bäst och tänk på att det finns inga vanliga ögonblick!

3 kommentarer:

Erika sa...

Oroa dig inte vännen! Kommer dem inte i tid så får jag låna av en annan tjej här:) Det löser sig alltid! PUSS O KRAM!

Jossan sa...

Ha en toppen dag!

Kramar från Umeå

Daniel Lindqvist sa...

*Avundsjuk*
Jag ville också se supercrossen...men jag jobbade :(