måndag 8 september 2008

Full fart och träning med Klaudia


Denna veckan har susat i väg och jag har nästan inte hunnit andas. Men jag har njutit varje sekund. Tiden har inte ens räckt till att gå in på nätet och läsa tidningen som jag annars försöker göra varje dag.

Jag har hunnit träna 5 ggr denna vecka och det är jag super nöjd med när det är så mycket annat bokat i kalendern. Det som känns svårt när jag inte har någon tävling i sikte är att hålla träningsnivån på just denna höga frekvens, men jag är så glad när det lyckas och jag mår så mycket bättre.


Maten har gått bra att sköta också trots att jag varit en del på resande fot, men det är mycket tack vare Andreas Ottander på TNC som har gett mig ett bra pris nu när jag inte längre har någon spons. Barer och protionspåsar med protein kan rädda dom flesta resor från att sluta i katastrof.


Träningsveckan slutade igår med ett träningspass med Klaudia. Hon ser fantastisk ut och ska snart åka till Olympia för att tävla. Det är riktigt kul att hon ska få åka och hon är så värd detta. Tyvärr är det allt för ofta att det i Sverige står negativa saker på forum om kvinnor med muskler. Och nu talar vi om forum som har med bodybuilding att göra! Det är lätt att dölja sig bakom en skärm med ett användarnamn som helt gör ens person anonym. Det har gått för långt tycker jag. Det blir rena personangrepp och nätmobbing som gör att jag mår illa och skäms för att vara människa. Det finns saker som man inte säger till en annan människa för att man ska respektera sin medmänniska. Men tyvärr håller detta på att försvinna helt och frågan är hur det påverkar våran framtid? Jag vill inte se en utveckling i denna riktining utan hoppas att vi kan fortsätta värna om våra medmänniskor!


Klaudia är den första svenskan på 20 år som är kvalificerad till Ms Olympia. Låt oss glädjas med henne för att hon har varit envis, tränat bra och har en fantastisk karraktär. Sen tycker tycker jag mig se en positiv utveckling inom dambyggning, man dömmer på symmetri och det tror jag vi som är in branschen ska dra många fördelar av.

Stort lycka till min vän!

5 kommentarer:

Jossan sa...

Håller helt med..håller på bli tokig på alla fegproppar som sitter bakom skärmen och gömmer sig.. de som säger saker för att såra..osv...alltid anonyma..

Hoppas du får en fin dag och att solen skiner!
Duktig du varit som hunnit med så mycket träning när du reser och far=)
Kram från ett soligt men lite små kyligt umeå

Linda sa...

Woaw va bra hon ser ut!! :)) Ses på SM va?!! Kraaam

Anonym sa...

Hej Eva-Linda
jag tycker det är snyggt med muskler på tjejer och det ser
hälsosamt ut. Det är väl sund livsstil, intresse whatever varför klaga på det? motion å bra kost är bästa medicinen mot alla piller.
Varför ska man lägga energi på vad andra gör och ser ut?
/Pelle

Evalinda sa...

Pelle, det var härligt att höra!
Linda, vi syns absolut på SM. Ska bli super kul.
Jossan, kommer nog snart förbi och hälsar på er i Umeå igen!

Anonym sa...

Helt sant.
SKitkul att det går så bra för Klaudia!

På tal om det, jag bara väntar på att få se dej på scenen igen!!

Lycka till!
Mvh. Anna Å