måndag 23 februari 2009

Skidåkning


Det blev skidåkning på Runn och in med hund, skidor, stavar, annat krams och oss i bilen. Väl nere så hade det kommit så mycket snö så det enda valet vi hade var att försöka ta oss fram på den upplogade delen för skridskoåkare. Snart blir väl vi längdåkare lika hatade som skoteråkare... Jag som söker dom kortaste och effektivaste vägarna i allt hade fortfarande kvar klistret sen vasaloppsstaffetten förra året. Kan väl bara säga att det var ingen höjdare. Så fort vi tog oss från banan så hade jag en 5 cm tjock snöklubb under skidorna.
Väl hemma igen, trötta och nöjda, så försökte vi ta en tupplur. Men jag hade söndagsångest och åkte till gymet och tränade för att matta av ångesten lite. Det hjälpte! Det blev ett ok pass med axlar och mage.
Bilden är från Nordiska då jag träffade på Heidi fra Norge som jag tävlade med 1995 också. Super härlig tjej och så kul att få träffa henne igen.
Kram på er och ha en fin måndag!

4 kommentarer:

Erika sa...

Du är inte den enda som lider av Söndags ångest.. Men nu är det bara 5 dagar kvar till helg. En ny vecka med nya möjligheter, eller hur vännen?
Gjorde ett försök att nå dig i går men du var nog ute i spåret:) Testar igen till veckan. Ta hand om dig och hälsa jonas och kansas. Puss o kram

Evalinda sa...

Hej vännen! Jag har försökt messa dig, men jag får bara att det misslyckas. Saknar dig så gumman... Kram Evalinda

Linda sa...

Så snygg så :)) Hoppas allt är bra med dig och familjen!! Kram kram!!

Evalinda sa...

Linda, du är för go! Kram