söndag 1 mars 2009

Vasaloppet

För att känna visa mitt deltagande i årets vasalopp så körde jag en mil igår i det otroligt vackra vädret. Kansas, min hund, fyllde dessutom 2 år så jag tänkte att vi måste ju hitta på något roligt på hans födelsdag. Även om det är bara jag som bryr mig om det... Sen tog jag även bort klistret från skidorna som suttit där sedan vasaloppsstaffetten förra året. Det var lite skillnad i spåret och inte det minsta klabbkänsla. Hoppas inte min kära far läser det här, han är nämligen lite av en vallningsexpert.

Idag blir det ryggträning på gymet och jag har chins inplanerat på schemat. Dom har precis fått upp en stång för det och jisses vad jag har tappat i styrka eftersom jag inte har kört det på ett par månader. Nu ska det tillbaka! Har planer att använda en vikt och köra excentriskt. Väldigt bra för muskeluppbyggnad. Och mycket träningsvärk, härligt!

Lycka till vasaloppsåkare!

Inga kommentarer: