tisdag 17 februari 2009

Benpress 220 kg

Jag har varit inne och försökt skriva tidigare, men det är och har varit krångel med inloggningen.

Kom in nu iallafall och blev tokglad så här 4 en morgon till en ny dag med nya möjligheter.

Just nu så känns det bara som om det är ord, men förrut brukade jag iallafall tro på dom. Antingen är jag på väg att bli sjuk eller så är jag lite vintertrött. För jag har inte den där brinnande gnistan som jag brukar ha när det gäller det mesta. Men jag måste få tillåta mig att inte alltid behöva vara på topp.


I går var vi och körde ben och vader. Rekord igen!!! Det är nog det bästa med lite nya maskiner och vinklar att jag/man får möjlighet och lite go självkänsla att få ta några rekord med kort mellanrum. Benpress på 220 kg med 11 reps, inte illa för en tjej på nu 53 kg.

Sen körde vi utfall och avslutade benpasset med benspark. Träningsvärken beräknas ankomma kl 21:00 lokaltid den 17/2.


-17 visade termometern på när jag tog skidor och hund ur min minibil. Trots att Kansas vägrade dra, förrutom i utförsbacke...., så blev jag inte varm under min runda igår. Det var tom så att jag slutade innan för att fingrarna vitnade. Tips för kalla händer? Någon?


Tanken är att min blogg ska flyttas över till http://www.lifeportalen.se/ men jag har haft, som jag nämnde, en del utmaningar gällande detta.

Hojtar till när det är klart.


Kram på er!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Nu säger jag ju detta utan att veta hur du åker.. Så du får ta de för vad de är!!

För mig när jag körde hund var de viktigaste att ha absolut vindtäta handskar. Sedan lossade jag lite på remmarna när de var kallt så de inte blev så stramt kring handen. Och de sista tipset är att försöka låta bli att greppa så hårt i staven, utan bara använda tum o pekfinger för att styra staven. resten ska remen sköta..

Hoppas de löser sig för dig..

Tipps från ett frostbitet Umeå!

//Johan

Anonym sa...

Träningen går bra läser jag, roligt!
Hörde ett rykte om att du ska tävla på Sweden GP, stämmer det?
Lycka till i såfall!

Evalinda sa...

Johan: Tack för tipsen, men lär sig nya saker hela tiden.

Evalinda sa...

Jonas: Hade varit såååå roligt, men det är för mycket på jobbet och jag har därför ingen möjlighet att tävla nu. Men jag hoppas det kommer ändra sig och jag hittar en lösning så jag snart kan tävla igen. För tävla igen kommer jag att göra. Frågan är bara när. Kram