söndag 10 augusti 2008

2 super roliga händelser

Idag är en sån där toppen dag när det man inte trodde skulle inträffa, just inträffar!


Den första roliga saken:
När jag vaknade i morse (kl 05:45 pga den andra roliga saken jag kommer skriva om) så hade jag fått ett sms från Klaudia Larson där hon skrev: Boka biljett till Las Vegas för jag kom tvåa i tävlingen och därmed är jag kvalificerad till ms Olympia!!!! Det är stort och jag är en riktigt stolt och glad vän. Hon är så värd detta. GRATTIS VÄNNEN!
Den andra roliga saken:
Vi har precis kommit hem från Askersund där Kansas har varit i utställningsringen.

Eva Norberg har alltid hjälpt mig att ställa ut honom. Jag ringde henne i morse men hennes valp på 10 veckor var sjuk så hon skulle inte komma. Jag kände hur det knöt sig i magen, men tänkte att någon gång ska ju vara den första också, men jag hade hoppats fått ställa på en inofficiell utställning först. Denna tävlingen kändes viktig eftersom det skulle komma en domare från Sydafrika: David Hull. I och med att rasen är från Sydafrika så känns det extra speciellt att få sin hund bedömd av någon som har stor kunskap i Rhodesian Ridgeback.

Kl 10 skulle utställningen börja och då dyker Eva upp och hon vill ställa Kansas! Tack gulle du för att du gjorde det. Nu lovar jag att du ska få slippa detta fortsättningsvis. David gillade Kansas och han gick först vidare och sen slutligen blev han placerad 3:a och jag är en jätte lycklig och stolt matte. Han skötte sig och morrade inte så mycket...haha.

Evas Gisbon vann brukshundsklassen och fick CK. Dom är super vassa nu.

Stort grattis Eva.

















4 kommentarer:

Ronja sa...

Det är helt underbart att det gick så bra för henne! Det förtjänar hon verkligen! Satt och bevakade tävlingarna inatt och fick reda på det strax efter halv 3. Överväger att åka till Las Vegas faktiskt...

Kul att det gick bra för Kansas också! Klart du ska ställa honom själv också snart!

Anonym sa...

Grattis till tredje placeringen! Bästa hälsningar Petra.
Ps har försökt skriva innan men det har inte gått, har du ändrat på inställningarna nu? Ds

Anonym sa...

Han e jättefin:) Förstår att du är stolt och grattis igen! Kramiz Helena

Anonym sa...

Eva är min gamla klasskompis! Å hälsa och Gratta Eva och vovven från Åsa.

Din blogg är kanon! Följer dig och dina framgångar!