måndag 15 december 2008

Nässelfeber och urinvägsinfektion

Nu är jag riktigt förbannad!
Ringde sjukvårdsupplysningen för att jag kissade blod. Inger som sjuksköterskan hette sa att det kan vänta tills i morgon om jag inte har mer än 39 graders feber. Tack för den. Nu ska jag ligga sömnlös och dessutom ha ont i njurarna.
Är det verkligen ok att man betalat skatt i hela sitt liv och sen får man inte ens vård?
Nu är det fjärde natten som jag inte sovit något alls på. Jag kan förstå människor som inte får sova, att dom gör saker som dom normalt inte skulle göra. Man blir ju inte direkt frisk i sina tankar.

Just nu är den finaste julklappen att få bli frisk!

7 kommentarer:

Lina Sirén sa...

Usch, din stackare! Lider med dig vännen! Skickar över en massa energi så du läker :O)

Tack för att du är så peppande och tror på mig, du anar inte hur mycket det betyder när ens förebild stöttar en så! Du är så fin både utanpå och inuti Evalinda! Hoppas få träffa dig snart igen och se dig på scenen fler gånger också! :o)

Många varma kramar!!!

Anonym sa...

Hej!
Vad är det för idiot som svarar på sjukvårdsrådgivningen egentilgen!?!
Jag har hela mitt liv haft problem med njurar & urinvägsinfektioner & min doktor har sagt att jag måste ringa vid minsta symtom för det är farligt om det går upp i njurarna.... Jag har fått peicillin utan att ens ha feber!
Mycket energi till dig, krya på dig & hoppas du får hjälp fort
Kram / Jennie

Jossan sa...

Bamse kramar från mig, hoppas du kryar på dig fort gumman.

KRAAAAAAAAAAM

Evalinda sa...

Tack Lina! Du är för go tjejen. Kram

Evalinda sa...

Jennie, ja det undrar jag också. Visst är det märkligt. Att ha problem med urinvägsinfektioner och med njurarna är ingen lek. Läkaren idag blev chockad över hur dom uttryckt sig i går på sjukvårdsrådgivningen. Men han tog det på fullaste allvar. Ha det så gott så hoppas jag vi båda får vara friska. Kram Evalinda

**Maria** sa...

Krya på dig vännen..hoppas du blir frisk fort, nu när det är jul om bara 1 vecka oxå..!!
Tänker på dig..

Kram Maria

Evalinda sa...

Maria och Jossan! Tack så mycket. Ni är så omtänksamma. Kram